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  • Beatriz Monteavaro, Gavin Perry
  • Exposition
  • Gavin Perry makes complex paintings and sculpture whose subject is ultimately the process of their creation. Through a series of pours and spills, the artist’s control is relegated to the ideals of chance. Each layer becomes a frozen moment that still maintains a sense of fluidity and movement. His work is an allegory for the slow unraveling of the social contract, the bleeding off of what binds us together, the decay of society. Whereas the impetus for art would be to beautify a miserable existence and thus serve as a release for the masses, today art has become a commodity, often a plaything for the elite. This is epitomized by the international art boom and the increasing number of art fairs, particularly Art Basel in Miami Beach. Gavin Perry’s latest body of work introduces new and assertive interventions to his traditionally exacting surfaces of resin and vinyl pin striping.

    Gavin Perry was born and raised in Philadelphia. He studied at the Tyler School of Art, Pensylvania, where he obtained his BFA (cum laude). He is represented by the Sultana Gallery in Paris, by Barbara Davis Gallery in Houston and Fredric Snitzer Gallery in Miami. In 2009 he won the South Florida Cultural Consortium Grant. In March, 2012 he was a finalist in the first edition of the Jean-François Prat prize, created by the French law firm Bredin-Prat. Gavin Perry, who lives and works in Miami, is in residence this summer at the American Gallery, Marseille.

    http://www.mycontemporary.com/fr/artistes/gavin-perry

    http://www.galeriesultana.com/__Pages_Diverses/accueil.htm

    Gavin Perry crée des peintures et sculptures complexes, dont le sujet est le processus de leur réalisation. À travers une série de « déversements », le contrôle de l’artiste est abandonné aux idéaux du hasard. Chaque couche devient un moment figé qui maintient malgré tout un sens de la fluidité et du mouvement. Son travail est une allégorie de la lente dégradation du contrat social, de l’hémorragie de ce qui nous rassemble, du déclin de la société. Alors que l’impulsion de la création artistique serait de rendre plus beau  l’existence misérable et servir donc comme une libération pour les masses populaires, l’art d’aujourd’hui est devenu une marchandise, souvent un jouet pour l’élite, parfaitement incarné par le nombre croissant de foires d’art et en particulier Art Basel à Miami. Plus récemment, l’artiste a introduit des interventions nouvelles et affirmées à son travail, traditionnellement pointu et exigeant, de surfaces ou rayures fines en résine et vinyle.

    Né en Philadelphie, Gavin Perry a reçu son BFA (cum laude) de la Tyler School of Art, Pennsylvanie, en 1996. Son travail est représenté par la Galerie Sultana à Paris, Barbara Davis Gallery à Houston, et Frederic Snitzer Gallery à Miami. Il a reçu le prix de la Floride du Sud Consortium Culturel pour les arts visuels en 2009, et a été finaliste, en mars 2012, de la première édition du Prix Jean-François Prat, créé par le Cabinet d’avocats Bredin-Prat à Paris. Gavin Perry, qui habite et travaille à Miami, est en résidence cet été à l’American Gallery à Marseille.

    Beatriz Monteavaro is a Cuban born artist whose work is influenced by the English Punk Rock music scene, science fiction and horror movies, and the fantasy environments at Disney Theme Parks. For several years her work has consisted of synchromystic genre-mixing adventures where 80‘s rock stars and personalities such as Adam Ant, Gary Numan, Siouxsie Sioux and Malcolm McLaren were portrayed as superheroes, arch-villains, revolutionaries, space travelers and Lovecraftian gods. In her recent work she has taken to reappropriating her own collection of paintings and drawings into shelters and ripped and reassembled collages, in an attempt to find different uses for art in a possible post-apocalyptic future.

    Born in Cuba, Beatriz Monteavaro received a BFA from Tyler School of Art of Temple University in Philadelphia. Her work has been exhibited in venues such as Annina Nosei Gallery, New York; Miami Art Museum, Miami; Museum of Contemporary Art, North Miami; NFA Space, Chicago; The National Museum of Women in the Arts, Washington D.C; Tent, Rotterdam; Galerie Edward Mitterrand, Geneva; Galerie Emmanuel Perrotin, Paris; The Patricia and Phillip Frost Museum at FIU, Miami, among others. She has had solo exhibitions at Las Cienegas Projects, Los Angeles; Derek Eller Gallery, NYC; Galerie Sultana, Paris; Fredric Snitzer Gallery, Miami; The University Galleries at Florida Atlantic University, Boca Raton, and The Gulf Coast Museum of Art in Largo, FL. Her work has been reviewed and featured in Flash Art, artUS, Artnews and Art Papers. She was selected by Gean Moreno to produce an artist book through [NAME] Publications, called Quiet Village, which was published in 2009. In 2010 she was a recipient of The South Florida Cultural Consortium Grant. In 2011 she was selected to participate in the southXeast exhibition at the University Galleries at Florida Atlantic University in Boca Raton. Beatriz Monteavaro is represented by Galerie Sultana in Paris. She lives and works in Miami, and is in residence this summer at the American Gallery, Marseille.

    http://www.beatrizmonteavaro.com/

    http://www.galeriesultana.com/__Pages_Diverses/accueil.htm

    Le travail de l’artiste cubaine-américaine Beatriz Monteavaro est influencé par la scène musicale punk rock britannique, la science-fiction et les films d’horreur, mais aussi par l’ambiance fantastique des parcs thématiques de Disney. Ses œuvres sont basées sur des aventures « synchromystiques », mélange des genres, où les stars du rock des années ‘80 et des personnalités telles Adam Ant, Gary Numan, Siouxsie Sioux et Malcolm McLaren sont décrites comme des super héros, des grands méchants, des révolutionnaires, des voyageurs de l’espace ou des dieux lovecraftiens. Dans son travail récent, Beatriz Monteavaro transforme sa propre collection de peintures et dessins en abris de collages déchirés et réassemblés. C’est une tentative de trouver des usages différents pour l’art dans un futur éventuellement post-apocalyptique.

    Née à Cuba, Beatriz Monteavaro a reçu son BFA de la Tyler School of Art, Temple University (Philadelphie). Son travail a été exposé dans des galeries et musées aux Etats-Unis et en Europe – notamment Annina Nosei Gallery à New York, Frederic Snitzer Gallery, Miami Art Museum, Museum of Contemporary Art et le Patricia and Phillip Frost Art Museum à Miami, NFA Space à Chicago, The National Museum of Women in the Arts à Washington, D.C., Galerie Sultana et Galerie Emmanuel Perrotin à Paris, Galerie Edward Mitterrand à Genève, entre autres. Elle a exposé en solo à Frederic Snitzer Gallery à Miami, Gulf Coast Museum of Art à Largo, Floride, Las Cienegas Projects à Los Angeles, Derek Eller Gallery à New York, et Galerie Sultana à Paris. Des articles lui ont été consacrés dans les magazines Flash Art, artUS, Artnews, et Art Papers. Elle a été sélectionnée par Gean Moreno pour produire un livre d’artiste, Quiet Village, avec [NAME] Publications, publié en 2009. En 2010, elle a reçu le prix de la Floride du Sud Consortium Culturel pour les arts visuels. Elle a été choisie en 2011 pour participer à l’exposition southXeast aux University Galleries (Florida Atlantic University, Boca Raton). Beatriz Monteavaro, qui vit et travaille à Miami, est en résidence cet été à l’American Gallery, Marseille.

     

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